Vilkår og betingelser (GTC)
(De følgende vilkårene og betingelsene inneholder også juridisk informasjon om dine rettigheter i henhold til bestemmelsene om kontrakter innen fjernsalg og elektronisk handel.)
1. Omfang
2. Tilbud og tjenestebeskrivelser
3. Bestillingsprosess og kontraktsinngåelse
4. Priser og fraktkostnader
5. Levering og tilgjengelighet av varer
6. Betalingsordninger
7. Eiendomsforbehold
8. Garanti og garanti
9. Ansvar
10. Lagring av kontraktsteksten
11. Pengene tilbake-garanti og garantierklæring
12. Personvern
13. Plattform for online tvisteløsning, deltakelse i tvisteløsningsprosessen
14. Oppfyllelsessted, jurisdiksjonssted, gjeldende lov og kontraktsspråk
1. Omfang
1.1. Følgende generelle vilkår og betingelser gjelder for salgskontrakter mellom Limitless eCom GmbH, Warthestraße 21 i 14513 Teltow (heretter «selger») og kunden (heretter «kunde») via Diamond Smile Shop (http://diamondsmileteeth.no). , uavhengig av om kunden bestiller varene som forbruker eller gründer.
1.2. Du kan nå vår kundeservice for spørsmål, klager og innsigelser på hverdager fra 10:00 til 17:00 på e-post på support@diamondsmileteeth.com.
1.3. En forbruker i betydningen av § 13 i den tyske sivilloven er enhver fysisk person som inngår en juridisk transaksjon for formål som hovedsakelig verken er kommersielle eller selvstendig næringsdrivende. En entreprenør i betydningen av paragraf 14, paragraf 1 i den tyske sivilloven er en fysisk eller juridisk person eller et partnerskap med rettslig handleevne som, når kontrakten inngås, handler i utøvelse av sin kommersielle eller uavhengige yrkesaktivitet.
1.4. Avvikende betingelser for kunden anerkjennes ikke med mindre selgeren uttrykkelig samtykker i deres gyldighet. Disse vilkårene gjelder også dersom selger foretar en leveranse til kunden uten forbehold med kjennskap til dennes motstridende eller avvikende forhold.
2. Tilbud og tjenestebeskrivelser
2.1. Presentasjonen av produktene i nettbutikken representerer ikke et juridisk bindende tilbud, men en invitasjon til å legge inn en bestilling Beskrivelse av tjenester i kataloger og på selgers nettsider har ikke karakter av forsikring eller garanti.
2.2. Alle tilbud gjelder "så lenge lageret rekker" med mindre annet er angitt på produktene.
3. Bestillingsprosess og kontraktsinngåelse
3.1. Kunden kan uten forpliktelser velge produkter fra selgers sortiment og samle dem i en såkalt handlekurv ved å bruke «legg til»-knappen. Kunden kan deretter bruke knappen "Fortsett til kassen" i handlekurven for å fullføre bestillingsprosessen.
3.2. Kunden sender inn en bindende forespørsel om å kjøpe varene i handlekurven ved å klikke på knappen "Bestill nå". Før bestillingen sendes kan kunden endre og se dataene når som helst. Nødvendig informasjon er merket med en stjerne (*).
3.3. Selger sender deretter kunden en automatisk mottaksbekreftelse på e-post, der kundens bestilling er oppført på nytt og som kunden kan skrive ut ved hjelp av funksjonen "Skriv ut" (ordrebekreftelse). Den automatiske mottaksbekreftelsen dokumenterer kun at kundens bestilling er mottatt av selgeren og utgjør ikke aksept av søknaden Kjøpekontrakten inngås først når selgeren bekrefter forsendelsen av varene til kunden ved hjelp av en separat e. -post eller ved å sende varene.
3.4. Dersom levering av de bestilte varene ikke er mulig, for eksempel fordi de aktuelle varene ikke er på lager, vil selger avstå fra en aksepterklæring. Det er ikke inngått kontrakt i dette tilfellet. Selger vil informere kunden om dette umiddelbart og umiddelbart tilbakebetale et vederlag som allerede er mottatt.
3.5. Kontrakten inngås på norsk.
4. Priser og fraktkostnader
4.1. Alle priser som er oppgitt på selgers nettside inkluderer gjeldende lovbestemt omsetningsavgift.
4.2. I tillegg til oppgitte priser belaster selger fraktkostnader for leveransen. Fraktkostnadene vil bli tydelig kommunisert til kjøper på en egen informasjonsside og som en del av bestillingsprosessen. Eventuelle tollavgifter eller lokale avgifter må betales av kunden.
4.3. Varene sendes med posten. Selger bærer fraktrisikoen dersom kunden er forbruker. Dersom kunden bestiller varene som gründer og med mindre annet er uttrykkelig avtalt, skjer leveransen "ex works" (EXW i henhold til Incoterms® 2010), det vil si at risikoen for utilsiktet tap eller utilsiktet forringelse av varene går over til kunden, som så snart varene er overlevert til den som utfører transporten.
4.4. Ved avbestilling må kunden bære de direkte kostnadene ved returforsendelsen.
4.5. Retur skal sendes til følgende adresse:
Limitless eCom GmbH
Warthestrasse 21
14513 Teltow
5. Levering og tilgjengelighet av varer
5.1. Leveringstider spesifisert av oss regnes fra tidspunktet for vår ordrebekreftelse, forutsatt at kjøpesummen er betalt på forhånd. Hvis ingen eller ingen annen leveringstid er spesifisert for de respektive varene i vår nettbutikk.
5.2. Dersom det ikke foreligger noen prøver av produktet valgt av kunden på tidspunktet for kundens bestilling, vil selger informere kunden om dette umiddelbart i ordrebekreftelsen. Dersom produktet er permanent utilgjengelig, vil selger avstå fra en aksepterklæring. Det er ikke inngått kontrakt i dette tilfellet.
5.3. Dersom produktet spesifisert av kunden i bestillingen kun er midlertidig utilgjengelig, vil selger også informere kunden om dette umiddelbart i ordrebekreftelsen. Selger kan foreslå levering av et sammenlignbart produkt til kunden.
5.4. Følgende leveringsbegrensninger gjelder: Selger leverer kun til kunder som har fast bopel (faktureringsadresse) i ett av følgende land og kan oppgi leveringsadresse i samme land: Norge. Kunden vil bli informert om andre leveringsbegrensninger før bestillingen fullføres som en del av bestillingsprosessen.
5.5. Dersom forskuddsbetaling er avtalt, vil levering skje etter mottak av fakturabeløp.
5.6. Selger har rett til å foreta delleveranser dersom dette er rimelig for kunden. de ekstra fraktkostnadene som forårsakes vil dekkes av selgeren.
5.7. Varene leveres til leveringsadressen oppgitt av kunden.
5.8. Dersom levering av varene til leveringsadressen oppgitt av kunden mislykkes til tross for tre leveringsforsøk, kan selgeren trekke seg fra kontrakten. Eventuelle betalinger vil bli refundert til kunden umiddelbart, hvorved selger kan trekke fra eventuelle skader.
6. Betalingsordninger
6.1. Med mindre annet er avtalt, forfaller betaling av kjøpesummen umiddelbart ved kontraktsinngåelse.
6.2. Kunden kan velge blant de tilgjengelige betalingsmåtene som en del av og før fullføring av bestillingsprosessen.
6.2.1.Forskuddsbetaling: Ved forskuddsbetaling overfører kunden fakturabeløpet til selgers konto spesifisert i ordrebekreftelsen. Så snart fakturabeløpet er kreditert selgers konto, sendes varene til kunden.
6.2.2. Betaling via Paypal: Kunden betaler fakturabeløpet via nettleverandøren PayPal. Kunden må være registrert hos PayPal eller registrere seg, legitimere seg med sine tilgangsdata og bekrefte betalingsordren til selgeren. Selgeren betaler PayPal-avgiftene. Så snart fakturabeløpet er kreditert selgers konto, sendes varene til kunden.
6.2.3. Betaling med kredittkort: Ved betaling med kredittkort (VISA, Mastercard) overfører kunden sine kredittkortopplysninger til selgeren. Etter mottak av kredittkortdata sendes varene til kunden.
6.2.4. Betaling ved direkte overføring: Med betalingsmetoden direkte overføring overfører kunden fakturabeløpet til selger umiddelbart etter bestillingsprosessen. Så snart selger har mottatt bekreftelse på betaling fra kundens kontoførende bank, sendes varene til kunden.
6.3. Kunden kan når som helst endre betalingsmåten som er lagret på sin brukerkonto.
6.4 Dersom forfallsdato for betaling er fastsatt i henhold til kalenderen, er kunden allerede i mislighold ved å overse fristen. I dette tilfellet må han betale selgeren forsinkelsesrente med en rente på 5 prosentpoeng over basisrenten for året. Kundens forpliktelse til å betale morarenter utelukker ikke at leverandøren hevder ytterligere misligholdserstatning.
6.4. Kjøper kan kun motregne krav som er ubestridte eller lovfestede. Denne begrensningen av motregningsretten gjelder ikke dersom det pengekrav som er fremsatt for motregning stammer fra et krav som kunden også kunne holde tilbake eller kunne ha holdt tilbake for.
7. Eiendomsforbehold
Selger beholder eiendomsretten til de leverte varene inntil full betaling av kjøpesummen (inkludert merverdiavgift og fraktkostnader) for de aktuelle varene.
8. Garanti og garanti
8.1. Selger er ansvarlig for materielle mangler i henhold til gjeldende lovbestemmelser, spesielt §§ 434 flg. BGB. Foreldelsesfristen begynner med levering av varene. I forhold til gründere er garantiperioden for varer levert av selger 12 måneder.
8.2. Det gis kun tilleggsgaranti for varene levert av selger dersom dette er uttrykkelig gitt i ordrebekreftelsen for den respektive varen.
9. Ansvar
9.1. Kundens krav om kompensasjon er utelukket. Unntatt fra dette er erstatningskrav fra kunden som følge av skade på liv, lem, helse eller fra brudd på vesentlige kontraktsforpliktelser (kardinalforpliktelser), samt ansvar for andre skader basert på et forsettlig eller grovt uaktsomt brudd på plikten av selger, hans juridiske representanter eller stedfortredende agenter. Vesentlige kontraktsforpliktelser er de hvis oppfyllelse er nødvendig for å oppnå formålet med kontrakten.
9.2. Ved brudd på vesentlige kontraktsmessige forpliktelser er selgeren kun ansvarlig for den kontraktstypiske, påregnelige skaden dersom denne bare er forårsaket av uaktsomhet, med mindre kunden er opptatt av erstatningskrav som følge av skade på liv, lem eller helse.
9.3. Begrensningene i paragraf 1 og 2 gjelder også til fordel for selgerens juridiske representanter og stedfortredende agenter dersom det fremsettes krav direkte mot dem.
9.4. Ansvarsbegrensningene som følger av paragraf 1 og 2 gjelder ikke dersom selgeren på uredelig vis har skjult mangelen eller har påtatt seg en garanti for varens kvalitet. Det samme gjelder dersom selger og kunde har kommet til enighet om varens art. Bestemmelsene i produktansvarsloven forblir upåvirket.
10. Lagring av kontraktsteksten
10.1. Kunden kan skrive ut kontraktsteksten før bestillingen sendes til selgeren ved å bruke utskriftsfunksjonen i nettleseren hans i det siste trinnet i bestillingen.
10.2. Selger sender også kunden en ordrebekreftelse med alle ordredata til den e-postadressen han har oppgitt. Med ordrebekreftelsen får kunden også kopi av vilkårene sammen med avbestillingsregler og informasjon om fraktkostnader samt leverings- og betalingsbetingelser.
11. Pengene tilbake-garanti
11.1. Med riktig bruk av Premium Tooth Bleaching Set, kan tennene dine lysne med minst 2 nyanser. Hvis du har utført alle søknader riktig og ikke er fornøyd med resultatet, vil vi refundere pengene dine på forespørsel hvis følgende betingelser er oppfylt:
a) Før den første påføringen, ta et tydelig bilde av tennene dine ved å bruke skygge-/fargetabellen og markere fargen.
b) Bruk produktet nøyaktig som beskrevet i instruksjonene.
c) Etter den første og hver påfølgende påføring, ta et tydelig bilde av tennene dine ved hjelp av nyanse-/nyansetabellen og merk nyansen din.
d) Påfør settet i henhold til instruksjonene minst 6 ganger i løpet av 7 dager.
e) Ta et endelig klart bilde av tennene dine ved å bruke skygge-/nyansediagrammet og merk skyggen.
f) Send inn bildene dine for vurdering til: support@diamondsmileteeth.com
11.2. Du finner fargetabellen under følgende lenke: https://cdn.shopify.com/s/files/1/2709/7564/files/color table.jpg?v=1605206316
11.3. Sørg for at før- og etterbildene dine er tatt under lignende lysforhold for å bekrefte nøyaktige resultater. Før- og etterbilder må også inneholde et gyldig dato- og tidsstempel (som tydelig er datert av opptaksmediet) og et tydelig bilde av tennene dine med skygge-/nyansediagrammet og nyansene dine merket. Ellers er refusjon med pengene-tilbake-garantien utelukket. Etterbehandlede bilder, datoer og klokkeslett godtas ikke.
11.4. Pengene-tilbake-garantien kan kun kreves innen 14 dager etter kjøpet.
11.5. Etter godkjenning av selgeren, etter forutgående konsultasjon med vår e-poststøtte, send varene til:
Limitless eCom GmbH
Warthestrasse 21
14513 Teltow
Vi refunderer deg kjøpesummen etter mottak av varene i henhold til pengene-tilbake-garantien.
11.6. Dersom pengene-tilbake-garantien inntreffer, bærer kjøper kostnadene for returforsendelsen. Kostnaden for frakt til kunden vil ikke bli refundert til kunden dersom pengene-tilbake-garantien benyttes.
12. Personvern
12.1. Selgeren bruker personopplysningene oppgitt av kunden (f.eks. navn, adresse, e-postadresse, telefonnummer, kontonummer og bankkode) i samsvar med databeskyttelseslovens bestemmelser.
12.2. Alle personopplysninger vil bli behandlet konfidensielt. Personopplysningene som kreves for forretningstransaksjoner lagres av selgeren og brukes til å behandle bestillinger, administrere kundeforhold, levere varer, behandle betalinger og avverge tap på fordringer og, om nødvendig, til servicepartnere som selgeren bruker til å behandle kontrakten (f. selskaper eller kredittinstitutter). Videre kan data bli brukt til våre egne reklame- og markedsføringsformål, for eksempel for å sende skriftlig reklameinformasjon. Selger kan bruke kundens e-postadresse til å sende kampanjetilbud dersom kunden ikke har protestert mot dette. Dersom det kreves kundens samtykke til dette, vil selger innhente dette på forhånd. En reklametilnærming per telefon skjer også kun dersom kunden har gitt sitt uttrykkelige samtykke.
12.3. Kunden kan når som helst ved å varsle:
Limitless eCom GmbH
Warthestrasse 21
14513 Teltow
Telefon: +(49) 179 5174971
WhatsApp: +(49) 179 5174971
Faks: dennis.thoms.5@epost.de
E-post: support@diamondsmileteeth.com
protestere mot bruk og behandling av dataene dine for dine egne reklame- og markedsføringsformål og motsette seg ethvert samtykke du måtte ha gitt til bruken av dataene dine.
12.4. Ytterligere informasjon om type, omfang, plassering og formål med innsamlingen, behandlingen og bruken av de nødvendige personopplysningene av selgeren finnes i databeskyttelseserklæringen på https://diamondsmileteeth.no/pages/privacy-notice
13. Plattform for online tvisteløsning, deltakelse i tvisteløsningsprosessen
13.1. I henhold til gjeldende lov er selgeren forpliktet til å informere forbrukerne om eksistensen av den europeiske nettbaserte tvisteløsningsplattformen, som kan brukes til å løse tvister uten at en domstol trenger å være involvert. EU-kommisjonen er ansvarlig for å sette opp plattformen. Den europeiske nettbaserte tvisteløsningsplattformen finner du her: http://ec.europa.eu/odr
13.2. Selgeren er ikke forpliktet til å delta i en tvisteløsning for en forbrukervoldgiftsnemnd og har derfor besluttet ikke å delta.
14. Oppfyllelsessted, jurisdiksjonssted, gjeldende lov og kontraktsspråk
14.1. Loven i Forbundsrepublikken Tyskland gjelder for kontrakter mellom selgeren og kunden, unntatt FNs salgslov. De juridiske forskriftene om begrensning av lovvalg og anvendeligheten av obligatoriske forskrifter, spesielt i staten der kunden har sitt vanlige opphold som forbruker, forblir upåvirket.
14.2. Hvis kunden er en kjøpmann, en juridisk enhet under offentlig rett eller et særskilt offentligrettslig fond, er vernetingsstedet for alle tvister som oppstår fra kontraktsforhold mellom kunden og leverandøren selgerens registrerte kontor.